COMPINFO - კომპიუტერული ინფორმაცია - სიახლეები » Soft News » Valve Steam MAC OS-სა და Linux-ზე

http://compinfo.ge/index.php?area=1&p=news&newsid=2395


ადგილმდებარეობა  მთავარი » სიახლეები » Soft News
Valve Steam MAC OS-სა და Linux-ზე
Valve Steam MAC OS-სა და Linux-ზე

ცნობილმა თამაშების მწარმოებელმა კორპორაცია Valve-მ დღეს ოფიციალურად გამოუშვა თავისი სათამაშო პლატფორმის, Steam-ის MAC ვერსია. MAC-ის მომხმარებლები თითქმის ორი წელია უკვე რაც ამ სიახლეს ელოდებოდნენ.

Steam ეს არის სათამაშო პლადფორმა, რომლის საშუალებითაც მომხმარებლებს შეუძლიათ ითამაშონ თავიანთი საყვარელი თამაშები კორპორაცია Valve-სგან. ამ თამაშების რაოდენობა კი ძალიან ბევრია და ამასთანავე ძალიან პოპულარული. მაგალითად Counter strike, Half-Life, Left 4 Dead, Day of Defeat და ა.შ.


(სურათზეა Steam Mac-ზე)

მაგრამ ამ სტატიაში ყურადღება მინდა გავამახვილო Linux-ზე. Steam-ის MAC ვერსიის გამოსვლისთანავე, Linux-ის მომხმარებლება დაიწყეს ამ პლატფორმის თავიანთ სისტემაზე პორტირება. ეს შედარებით ადვილია, რადგან, MAC ეს არის Unix-ის ერთერთი სახეობა, Linux კი Unix-ზე დაფუძნებული სისტემაა. ინტერნეტში გამოჩნდა პირველი კადრები Steam-ის მუშაობისა ლინუქსზე, თუმცა ამ ვერსიას კიდევ ბევრი დრო დაჭირდებოდა სრულყოფილებამდე მისაღწევად. მაგრამ ლინუქსის მომხმარებლების სასიხარულოდ, ცნობილი გახდა, რომ Valve ოფიციალურად აპირებს გამოუშვას Steam კლიენტი Linux-ზე.

ეს ფაქტი დაამსხვრევს კიდევ ერთ მითს ლინუქსის შესახებ, რომ აქ თურმე თამაშები არ არის :) მართალია, ამ სისტემისთვის საკმაოდ ბევრი თამაშია გამოშვებული და windows-ის თამაშების უმრავლესობის გაშვებაც უპრობლემოდ ხდება, მაგრამ Steam-ის პორტირება უკვე ბევრ რამეს შეცვლის. ამას თან დაერთო ერთ-ერთი პოპულარული საიტის მიერ ჩატარებული ტესტები, სადაც Linux-ს უფრო მეტი წარმადობა აქვს თამაშების გაშვებისას, ვიდრე MAC-ს.

წყარო: Phoronix





ბეჭდვითი ვერსიაბეჭდვითი ვერსია | 15-07-2010, 18:30:00 | EMOziko
   

გამოხმაურება
პირველი გვერდი 1 2 » ბოლო გვერდი

კი პირდაპირ მუშაობენ :)
ხო პ.ს. აქ წერდით რომ ვაინში თურმე შეუძლებელია DX10 და 11-ის გაშვება, ჰოდა მინდა გახაროთ ახალი ამბავი :) DX10 და 11-ის API ნატივში ჩააშენეს ლინუქსის ვიდეო დრაივერში :) ამის გამო DX თამაშების პორტირება გახდება ძალიან ადვილი და გაეშვება ნატივში და ასევე ვაინშიც უპრობლემოდ :)
06-10-2010, 20:03:57 | EMOziko

გუგლმა ონლაინ თამაშებისთვის გამოყო გაითვალისწინე, ანუ ისეთებისთვის რომელიც ბრაუზერში გაეშვება პირდაპირ...
100 მილიონი კი დიდი არაფერი, 3-4 სერიოზული დესკტოპური (თუ კონსოლური) თამაშის თანხაა
ვაინიზე კი რომ ამბობ არაა ემულატორიო...
ე.ი ვინდის აპლიკაციებს პირდაპირი წვდომა აქვთ სისტემასთან შუალედური "გადამყვანი" შრის გარეშე? რაღაც მეეჭვება
27-09-2010, 22:43:46 | Gio_kiborg

ჯერ ერთი მართლაც არ არის ემულატორი და მერე მეორე DX10 მუშაობს ვაინზე, მართალია არასრულყოფილად მაგრამ მუშაობს. და ვაინის დეველოპერებიც აგრძელებენ მასზე მუშაობას :)
ბოლოს და ბოლოს დეველოპერები უკვე იძულებულები არიან MAC-ზე შექმნან თამაშები, იმიტომ რომ სერიოზული აუდიტორია ყავს. ჰოდა MAC-ზე თუ შექმნიან მერე უკვე ლინუქსზე პორტირება უფრო ადვილია :)
p.s. გუგლმა თავისი ონლაინ თამაშების პლატფორმის განვითარებისთვის 100 მილიონი გამოყო. ეგ კი უკვე სერიოზული რამაა თამაშების ინდუსტრიაში :)
21-07-2010, 01:18:38 | EMOziko

იმაში ნამდვილად გეთანხმები, რომ ლინუქსზე მართლაც გამოვა თამაშები თუკი მისი Desktop აუდიტორია გაიზრდება...
თუმცა ვანო 100%-ით მართალია: გინდ ემულატორით (რაც არ უნდა Not Emulator ეწეროს, მაინც ემულატორია ) გინდ Native გზით Linux-ზე DX10/11 და მომდევნოები ვერ ამუშავდება (სრულყოფილად ყოველ შEმთხვევაში)
დეველოპერებიც X-Server-ს გამოიყენებენ რომელიც OpenGL ბიბლიოთეკებზეა როგორც ვიცი როგორც MAC-ის შემთხვევაში,
შესაძლოა ზოგადად OpenGL-ს ჰქონდეს დიდი პოტენციალი, მაგრამ გეიმინგში ახლა და კიდევ კარგა ხანს ვერ მივა DirectX-თან
უმეტესობა ახალი ტექნოლოგიებისა, რომელიც ახალ ვიდეოკარტებში იდება: შეიდერები, ტესელაცია და ა.შ ზუსტად DX10/11 ბიბლიოთეკებზეა გათვლილი...
21-07-2010, 00:39:33 | Gio_kiborg

WINE (Wine Is Not an Emulator)-ზე რამდენიმე წლის წინ არამგონია ვინმეს წარმოედგინა რომ ფრეიმვორქები დაყენდებოდა :) არც ის ეგონა ვინმეს რომ ვინდოუსის თამაშების გაშვებას შეძლებდა, მაგალითად ისეთების როგორცაა Crysis და ა.შ. WINE-ს აქვს vista და seven compatible mode.
შეიძლება მართლაც ვერ მოხდეს ეგ ამბავი მაგრამ მოხდება ისეთი რამ რაც დეველოპერებს შეაქმნევინებს თამაშებს ლინუქსისთვის. კერძოდ კი ლინუქსის აუდიტორიის ზრდა :)
21-07-2010, 00:16:17 | EMOziko

მოიცა, მოიცა :)

გინდა თქვა, რომ DX10 და DX11, რომლებიც ამდენი ხანია XP-ზე ვერ აამუშავეს, ლინუქსზე ამუშავდება? DX11-ს "ღვინო"-ს ემულატორი ნამდვილად ვერ აამუშავებს ლინუქსზე.
20-07-2010, 09:17:47 | Power_VANO

ყველაფერი დროის ამბავია, სულ მალე wine 1.2 გამოვა რაც დიდი წინსვლაა. მახსოვს აქ ადრე ძველი თემა იყო სადაც გიორგიუსი წერდა ისაო კარგი იქნებოდაო ფრეიმვორქების დაყენება რომ შეიძლებოდეს ლინუქსზეო, ჰოდა გავიდა სულ ცოტა დრო და უკვე შეიძლება 3.0 ვერსიის ჩათვლით. მოვა დრო და dx11-ც უპრობლემოდ დაყენდება.
მართლაც სუსტი წერტილია ლინუქსისთვის თამაშები, მაგრამ იმიტომ კი არა რომ მას ეს არ შეუძლია, არამედ არავინ არ აკეთებს. მაგრამ მოვა დრო და გააკეთებენ. აგერ google games მოდის და native client და კიდე ბევრი რამ. ისეთი კორპორაციები როგორიცაა google, ibm, nokia და ა.შ. დაინტერესებულები არიან ამ პლატფორმით და ყველა თავის მხრვი აღორძინებს მას. მოვა დრო და ლინუქსი გაუსწრებს ვინდოუსსაც და მაკსაც. უნდა გავითვალისწინოთ რომ ლინუქსი ძააააალიან გვიან ჩაება დესკტოპები
16-07-2010, 19:10:19 | EMOziko

DirectX რომ მუშაობდეს *NIX-ებზე (სრულყოფილად) შეიძლება წარმადობაში არ იყოს მნიშვნელოვანი სხვაობადა პორტირებაც ბევრად ადვილი იქნებოდა, თუმცა არა მგონია Microsoft-მა ეგ კოზირი გაუშვას ხელიდან როდესმე...
16-07-2010, 13:58:17 | Gio_kiborg

+ Steam-ის წარმადობა მაკზე გაცილებით დაბალია ვინდოუსთან შედარებით. არაა რა *NIX-ი სათამაშო პლატფორმა :)

აი ტესტები: http://www.anandtech.com/show/3726/quick-look-mac-os-x-portal-performance http://www.anandtech.com/show/3759/mac-os-x-steam-performance-half-life-2-e pisode-2-still-slower-than-windows

ვეებერთელა სხვაობაა. + გამოსახულების ხარისხიც დაბალია მაკზე, ეგეც მაგ ტესტებში შეგიძლიათ ნახოთ.
16-07-2010, 10:36:30 | Power_VANO

ხო იცი გიო, ოქროს ფრაზა გვაქვს კომპინფოზე: "ადმინისტრაცია შეიძლება არ ეთანხმებოდეს ავტორის აზრს, ბლა-ბლა-ბლა..." :D

მეც არ ვეთანხმები იმას, რომ ლინუქსზე თამაშების გაშვება უპრობლემოა. Steam-ი როგორც კლიენტი ჩვენ იასნა არ გვაინტერესებს, მაგრამ როგორც ასეთი, მასზე დაფუძნებული თამაშები ყველას ნათამაშები გვაქვს - იგივე HL2 სერია, პორტალი...
16-07-2010, 10:32:54 | Power_VANO

კომენტარის დატოვება
თქვენ არ შეგიძლიათ კომენტარების დატოვება.